Veel gestelde vragen

U bent pas tijdens het weekeind erachter gekomen dat u maandag onmogelijk op uw afspraak kan verschijnen.
Als u alsnog 24 uur voor uw afspraak via de email ons bericht dat u niet kunt verschijnen op u afspraak zullen wij uw afspraak annuleren
 
Neemt de praktijk nog nieuwe patiŽnten aan?
Ja, wij nemen nog steeds nieuwe patiŽnten aan. Echter is het niet altijd mogelijk dat wij u dezelfde dag nog voor een consult kunnen zien. Dus als u voor de eerste keer belt en u heeft acute pijn, dan kunnen wij niet dezelfde dag een behandeling garanderen.
 
Als ik in het weekeinde of 's avonds klachten krijg, bij wie kan ik dan terecht?
Wij nemen deel aan de nooddienst voor de Krimpenerwaard. Deze dienst is voor tandheelkundige zorg in de avonduren en weekeinden. Echter, dit is een nooddienst voor zeer ernstige pijn klachten, ongevallen en nabloedingen.
U krijgt direct een tandarts aan de telefoon die u ten eerste telefonisch zal adviseren. Deze tandarts beoordeeld of uw klacht van dien aard is dat directe behandeling nodig is. Voor meer informatie zie Spoedgevallen dienst
 
 
Ik ontvang een rekening van Infomedic's.
In onze praktijk werken wij met het externe administratie kantoor Infomedic's. Met de meeste grote zorgverzekeraars hebben wij een overeenkomst, en zult u geen rekening ontvangen, of eventueel een deel van uw eigen risico rechtstreeks van de zorgverzekeraar. Mocht u geen aanvullende verzekering hebben of bij een verzekeraar zitten waarbij wij niet zijn aangesloten zult u een nota van Infomedic's (onder de naam Uwnota.nl) ontvangen.  
 
Ik ben iets te laat voor mijn afspraak, kan ik nog komen?
Wij werken bijna altijd op tijd en verwachten dat ook van u. Als u een kwartier te laat bent kunnen wij ons niet aan ons geplande schema houden en kunnen we de behandeling die wij voor u hebben gepland niet afmaken zonder vertraging voor de volgende patiŽnt. Probeer altijd te bellen als u verwacht te laat te komen. In enkele gevallen kunnen wij nog iets schuiven. U hoort dan ook direct of het nog zin heeft om te komen.
 
Waarom moet periodiek een gezondheidsvragenlijst invullen?
Met het toenemende medicijn gebruik in de gezondheidszorg is het heel belangrijk dat wij op de hoogte zijn van uw gezondheid en eventueel veranderingen daarin. Vul de vragenlijst zo compleet mogelijk in en geef elke verandering door aan de balie of tandarts zelf.
 
Ik ben onder behandeling van een andere tandarts, kan ik zomaar een afspraak maken bij jullie praktijk?
U kunt een afspraak maken voor een ďsecond opinionĒ. Dit betekent echter niet dat u door ons zal worden behandeld.
 
Ik heb momenteel last van een koortslip of van krentenbaard, kan ik worden behandeld?
Er zijn inderdaad infectieziektes die ook voor de tandarts en assistentes besmettelijk zijn. Heeft u het vermoeden dat u een van deze ziektes heeft neemt u dan voor de behandeling contact op met de praktijk en zullen wij samen beslissen wat juist is.
 
Ik krijg betalingsherinneringen terwijl ik al heb betaald.
Indien de betalingen elkaar hebben gekruist kunt u contact opnemen met de naam die op de nota staat. Dat kan zijn uw zorgverzekeraar of DFA. Voor betalingsherinneringen hoeft u niet naar de praktijk te bellen.
 
Ik probeer de praktijk te bellen maar krijg geen contact.
Onze telefooncentrale is zodanig ingericht dat u niet altijd een ingesprektoon krijgt te horen als alle lijnen zijn bezet. In veel gevallen zult u enkele minuten later wel contact krijgen met de praktijk.
 
Waarom stuurt de tandarts mij naar de mondhygiŽniste?
Wij zijn van mening dat een goede mondhygiŽne heel veel problemen kan voorkomen. Daarom hechten wij veel belang aan preventie. De mondhygiŽniste is opgeleid om vakkundig uw gebit schoon te maken. De tandarts zal beoordelen of er voldoende tijd beschikbaar is dit zelf te doen tijdens de controle of dat u wordt doorverwezen naar de mondhygiŽniste.
 
Waarom doen witte vullingen vaak nog zo lang pijn?
Witte vullingen hebben als grootste nadeel dat deze meer napijn veroorzaken dan de ouderwetse grijze vullingen. Bijna altijd gaat deze napijn over maar de duur kan variŽren van 3 dagen tot 3 maanden.
 
Wat moet ik doen als ik pijn heb?
Als u pijn heeft is het heel belangrijk dat u direct om 08:00 uur belt naar de praktijk. Alleen dan geeft u ons de mogelijkheid om ons uiterste best te doen u dezelfde dag nog voor een consult te zien.
 
Waarom moet ik mijn gebit regelmatig laten controleren?
Indien u langere tijd niet voor controle komt kunnen wij geen verantwoording meer dragen voor de zorg van u gebit. De frequentie van u periodieke controles kunt u het best bespreken met u tandarts aangezien dit voor iedereen anders is.
 
Wanneer word ik doorverwezen naar de kaakchirurg of andere specialist?
Binnen onze praktijk voeren wij de meeste behandelingen zelf uit. In zeldzame gevallen wordt u doorverwezen naar een specialist.
 
Wanneer moet mijn kind een beugel?
Alle tandartsen die werken in onze praktijk zijn volledig op de hoogte wat de beste tijd is om uw kind door te sturen voor een orthodontische behandeling. Binnen onze praktijk worden de meeste behandeling door onszelf uitgevoerd. In zeldzame gevallen wordt u doorverwezen naar een orthodontistspecialist.
 
Wanneer weet ik of de verzekering mijn behandeling vergoed?
Er is de laatste jaren een ruim aanbod aan verzekeringspakketen waar wij de inhoud niet van kennen. Als u zich afvraagt wat voor vergoeding u krijgt voor welke behandeling kunt u dit het beste opzoeken in uw polisvoorwaarden. U kunt bij ons wel een begroting met de daarbij behorende code's opvragen. Ook kunnen wij een overzicht maken met de hoogte van de dit jaar gedeclareerde kosten.
 
Krijg ik altijd dezelfde tandarts als behandelaar?
U zult bij ons altijd dezelfde tandarts krijgen tenzij het een spoed behandeling betreft en uw eigen tandarts afwezig is. Ook kunt u doorverwezen worden binnen onze praktijk naar een van de andere tandartsen voor een specifieke behandeling. Het is echter niet mogelijk om binnen de praktijk te wisselen van tandarts.
 
Ik ben erg bang, wat kunnen jullie hieraan doen?
Wij streven er altijd naar om elke patiŽnt zich op zijn/haar gemak te laten voelen. Wij streven er ook naar om de behandelingen zo pijnloos en soepel mogelijk te laten verlopen. Echter hebben wij een gemiddelde hoeveelheid tijd gereserveerd voor elke patiŽnt en dat laat een beperkte ruimte over voor extra tijd met betrekking tot angst behandelingen.